Wilt u zelf aan de slag met uw communicatie? Op Twitter geven wij regelmatig communicatietips. Een aantal ervan leest u hier terug.

Wees niet bescheiden met uw logo

Zorg dat op al uw communicatie en promotie uw logo duidelijk en veelvuldig aanwezig is. Liefst mét contactgegevens. De welkomstbrief, het recreatieprogramma, de knutsels van de kinderen, de menukaart, magazines, ansichtkaarten, etc. Zo wordt u vast bewaard als aandenken en vinden uw gasten u makkelijk weer terug!

Lees meer…Klap in ^

Korting voor ‘terugkerende gasten’

Geef uw gasten de mogelijkheid om tijdens hun verblijf alvast voor volgend seizoen of later in het jaar te boeken. Uiteraard mét korting! Nu zijn ze volop in de vakantiesfeer, dus kijken ze – als de laatste dag nadert – alweer uit naar het volgende bezoek.

Lees meer…Klap in ^

Zorg voor een aandenken

Geef uw gasten een origineel aandenken aan uw bedrijf. Zorg voor leuke attenties, bijvoorbeeld een klein afscheidscadeau. Of laat de kinderen tijdens de recreatie iets maken wat het bewaren waard is (uiteraard mét logo, want iedereen mag weten waar het kunstwerk vandaan komt!). Een uniek vriendenboekje voor campingvriendjes en -vriendinnetjes is gegarandeerd een bewaaritem!

Lees meer…Klap in ^

Aantrekkelijke promotie

Ziet uw communicatie/promotie er verzorgd en aantrekkelijk uit? Dan heeft u meer kans dat gasten dit bewaren (en u dus niet vergeten!).

Lees meer…Klap in ^

Denk aan de vrouw

Denk bij uw promotie aan de vrouw. Heeft u de vrouw om, dan krijgt u de man er vaak zonder problemen bij! Lees de column!

Lees meer…Klap in ^

Leuke voorjaarstip

Geef uw gast bij vertrek een kaart met vergeet-me-nietjeszaad! Zo wordt u vast niet snel vergeten!

Lees meer…Klap in ^

Brochure voor meerdere doelgroepen

U heeft één brochure, maar meerdere doelgroepen? Geen probleem! Maak het onderscheid in de begeleidende brief!

Lees meer…Klap in ^

Vooruit denken

De zon is terug! Denk vooruit en maak nu alvast de mooiste foto’s op uw bedrijf. Daar profiteert u in de herfst/winter weer van!

Lees meer…Klap in ^

Samen sterk

Samen sta je sterk! Uw promotie kan goedkoper, beter en uitgebreider als u de kosten deelt! Kijk maar eens naar dit voorbeeld!

Lees meer…Klap in ^

Doe inspiratie op

Nieuwe huisstijl, brochure of website, maar geen idee welke stijl? Doe inspiratie op! Vraag brochures aan, surf uren op internet. Het helpt!

Lees meer…Klap in ^

Scan uw eigen site

Is uw website ‘scanbaar’? Doe de test! Bekijk uw webpagina 5 seconden – niet langer! Formuleer de essentie van de tekst. Lukt het? Dan zit u goed.

Lees meer…Klap in ^

Huisstijl

Denk goed na over uw huisstijl. Het moet bij ú passen, maar belangrijker nog: het moet bij uw gasten passen!

Lees meer…Klap in ^

Blijf op de hoogte

Zorg ervoor dat u weet wat er over u geschreven wordt op internet. Google de naam van uw bedrijf regelmatig met aanhalingstekens (“). En gebruik ook de uitgebreide opties eens!

Lees meer…Klap in ^

Zelf teksten schrijven 1

Regel 1: Houd het simpel! Formele taal = verboden! Korte zinnen, spreektaal en to the point = het geheim. In onze workshops tekstschrijven komen wij hier uitgebreid op terug!

Lees meer…Klap in ^

Zelf teksten schrijven 2

Is de insteek van uw tekst goed? Doe de check! Tel aantal x wij/we/ons/onze en het aantal u/uw. Heeft u/uw de overhand? Dan bent u geslaagd!

Lees meer…Klap in ^

Beelden zeggen meer

Maak een promotiefilm. En/of houd een YouTube-filmwedstrijd met uw gasten. Het leukste filmpje van de camping wint! Topreclame én leuk!

Lees meer…Klap in ^

Herkenning door consequentie

Voer uw huisstijl op alle fronten door. Dus ook op pamfletten van uw recreatieteam, in uw welkomstbrief en op het mededelingenbord. Zorg voor herkenbaarheid!

Lees meer…Klap in ^

Meten = weten

Check of uw communicatie aanslaat! Gebruik kortingscodes of aanbiedingen alleen te boeken via Twitter! Meten = weten, ook in uw communicatie!

Lees meer…Klap in ^

Verzamel de leukste quotes

Leg een gastenboek op de balie en vraag bij het uitchecken om een reactie. Tik de leukste reacties over in het gastenboek op de website.

Lees meer…Klap in ^

Verboden woorden

Vermijd woorden als pittoresk, entourage en etablissement, voltooid deelwoorden en ellenlange zinnen. Bevorder de leesbaarheid! Wij geven nog veel meer praktische tips over tekstschrijven in onze workshops.

Lees meer…Klap in ^

Welkomstpakket

Maak een welkomstpakket met marketingmateriaal van gemeenten en VVV’s en een ansichtkaart van uw bedrijf! Warm welkom en kost u niets!

Lees meer…Klap in ^

Volg ons op Twitter!

Lees meer…Klap in ^