Zorg dat op al uw communicatie en promotie uw logo duidelijk en veelvuldig aanwezig is. Liefst mét contactgegevens. De welkomstbrief, het recreatieprogramma, de knutsels van de kinderen, de menukaart, magazines, ansichtkaarten, etc. Zo wordt u vast bewaard als aandenken en vinden uw gasten u makkelijk weer terug!
Wees niet bescheiden met uw logo
Korting voor ‘terugkerende gasten’
Geef uw gasten de mogelijkheid om tijdens hun verblijf alvast voor volgend seizoen of later in het jaar te boeken. Uiteraard mét korting! Nu zijn ze volop in de vakantiesfeer, dus kijken ze – als de laatste dag nadert – alweer uit naar het volgende bezoek.
Zorg voor een aandenken
Geef uw gasten een origineel aandenken aan uw bedrijf. Zorg voor leuke attenties, bijvoorbeeld een klein afscheidscadeau. Of laat de kinderen tijdens de recreatie iets maken wat het bewaren waard is (uiteraard mét logo, want iedereen mag weten waar het kunstwerk vandaan komt!). Een uniek vriendenboekje voor campingvriendjes en -vriendinnetjes is gegarandeerd een bewaaritem!
Aantrekkelijke promotie
Ziet uw communicatie/promotie er verzorgd en aantrekkelijk uit? Dan heeft u meer kans dat gasten dit bewaren (en u dus niet vergeten!).
Denk aan de vrouw
Denk bij uw promotie aan de vrouw. Heeft u de vrouw om, dan krijgt u de man er vaak zonder problemen bij! Lees de column!
Leuke voorjaarstip
Geef uw gast bij vertrek een kaart met vergeet-me-nietjeszaad! Zo wordt u vast niet snel vergeten!
Brochure voor meerdere doelgroepen
U heeft één brochure, maar meerdere doelgroepen? Geen probleem! Maak het onderscheid in de begeleidende brief!
Vooruit denken
De zon is terug! Denk vooruit en maak nu alvast de mooiste foto’s op uw bedrijf. Daar profiteert u in de herfst/winter weer van!
Samen sterk
Samen sta je sterk! Uw promotie kan goedkoper, beter en uitgebreider als u de kosten deelt! Kijk maar eens naar dit voorbeeld!
Doe inspiratie op
Nieuwe huisstijl, brochure of website, maar geen idee welke stijl? Doe inspiratie op! Vraag brochures aan, surf uren op internet. Het helpt!
Scan uw eigen site
Is uw website ‘scanbaar’? Doe de test! Bekijk uw webpagina 5 seconden – niet langer! Formuleer de essentie van de tekst. Lukt het? Dan zit u goed.
Huisstijl
Denk goed na over uw huisstijl. Het moet bij ú passen, maar belangrijker nog: het moet bij uw gasten passen!
Blijf op de hoogte
Zorg ervoor dat u weet wat er over u geschreven wordt op internet. Google de naam van uw bedrijf regelmatig met aanhalingstekens (“). En gebruik ook de uitgebreide opties eens!
Zelf teksten schrijven 1
Regel 1: Houd het simpel! Formele taal = verboden! Korte zinnen, spreektaal en to the point = het geheim. In onze workshops tekstschrijven komen wij hier uitgebreid op terug!
Zelf teksten schrijven 2
Is de insteek van uw tekst goed? Doe de check! Tel aantal x wij/we/ons/onze en het aantal u/uw. Heeft u/uw de overhand? Dan bent u geslaagd!
Beelden zeggen meer
Maak een promotiefilm. En/of houd een YouTube-filmwedstrijd met uw gasten. Het leukste filmpje van de camping wint! Topreclame én leuk!
Herkenning door consequentie
Voer uw huisstijl op alle fronten door. Dus ook op pamfletten van uw recreatieteam, in uw welkomstbrief en op het mededelingenbord. Zorg voor herkenbaarheid!
Meten = weten
Check of uw communicatie aanslaat! Gebruik kortingscodes of aanbiedingen alleen te boeken via Twitter! Meten = weten, ook in uw communicatie!
Verzamel de leukste quotes
Leg een gastenboek op de balie en vraag bij het uitchecken om een reactie. Tik de leukste reacties over in het gastenboek op de website.
Verboden woorden
Vermijd woorden als pittoresk, entourage en etablissement, voltooid deelwoorden en ellenlange zinnen. Bevorder de leesbaarheid! Wij geven nog veel meer praktische tips over tekstschrijven in onze workshops.
Welkomstpakket
Maak een welkomstpakket met marketingmateriaal van gemeenten en VVV’s en een ansichtkaart van uw bedrijf! Warm welkom en kost u niets!